10 X ZOMERFRUIT DIE JE HELPEN GEWICHT TE VERLIEZEN

FavoriteLoadingAan favoriete recepten toevoegen

10 X ZOMERFRUIT DIE JE HELPEN GEWICHT TE VERLIEZEN1673126

Aaaah, zomer! Eindelijk. Maar jouw innerlijke weegschaal trekt meteen aan de alarmbel, want:ijsjes, barbecues en suikerrijke cocktails. Als je deze zomer probeert af te vallen, zijn al die sociale calorieën niet erg welkom natuurlijk. Feeling to the resue! Deze summer foods zijn even lekker en verfrissend én ook nog eens lief voor je lijn:

1. WATERMELOENwatermeloen

Watermeloen bestaat uit meer dan 90% water en is dus perfect om je lichaam te hydraterentijdens warme zomerdagen. Een stuk van dat rooskleurige wonder stilt je honger én bevatbijna geen calorieën. En om je mond helemaal open te laten vallen van verbazing: watermeloen bevat de stof agrinine, die zorgt voor extra vetverbranding. Vind je het soms lastig om watermeloen te snijden? Probeer het eens met deze truc!

2. GEGRILDE ZEEVRUCHTENSmokey_Goodness_BBQ_Catering_Receptfoto_Gegrilde_Sardines

Lekker eten en toch je gewicht controleren? Probeer dan elke maaltijd te voorzien van een portie magere eiwitten. Onderzoek bewijst dat gewoon al de vertering van die eiwitten ervoor zorgt dat je een heleboel calorieën verbrandt. Gegrilde vis of garnalen is lekker licht en perfect voor tijdens een barbecue of in een verfrissend slaatje.

3. KOMKOMMERkomkommers_breed

Net zoals watermeloen zorgt komkommer voor een vol gevoel vanwege het hogevochtgehalte. Dehydratie kan trouwens verwarring zaaien tussen honger en dorst. Eet ook zeker de schil mee op. Dat bevordert je verzadigingsgevoel omdat je meer moeite moet doen om te kauwen. Je eet dus minder van de groente én je gaat ook minder snel terug honger hebben.

4. TOMAATstacks_image_185

Uit onderzoek blijkt dat tomaten een voldaan gevoel geven en de eetlust remmen. De groente dankt zijn hongerremmende werking aan het antioxidant lycopeen. Die stof zorgt trouwens ook voor de prachtige rode kleur van tomaten. Het hoge kaliumgehalte houdt je vochtgehalte onder controle en helpt je dus te ontzwellen.

5. COURGETTECourgettes-stock-638x425

Courgette is rijk aan vocht en vitaminen, maar arm aan koolhydraten en calorieën. Toch krijg je snel een voldaan gevoel. Ook kan je jouw gewone calorierijke pasta vervangen door courgettespaghetti. Even lekker, maar extra licht en zomers!

6. GAZPACHO1351155610_9528

Soep eten voor je eigenlijke maaltijd is altijd een goed idee. Je calorie-inname tijdens het hoofdgerecht daalt met 20 procent, zo blijkt uit een studie. En als we dan één soort soep kunnen aanraden, dan is het wel gazpacho. Bestaande uit groenten, kruiden en water, bevat de soep veel vezels en antioxidanten, maar weinig calorieën. Dat je de soep koud moet eten, helpt je ook nog eens afkoelen bij hoge temperaturen. Probeer zeker deze koele watermeloen gazpacho met wrongel en basilicumolie eens!

7. YAMBOONyambean

Deze groente vult je maag dankzij het hoge vezelgehalte. De yamboon komt van nature voor in Midden- en Zuid-Amerika en is dus niet zo bekend in België, maar kan je wel vinden in deChinese supermarkt. Het is een veelzijdige groente die andere smaken overneemt, net zoals tofu. We raden je wel aan om de reeds voorgesneden versie te kopen, aangezien het vreselijk is om de groente te schillen. Een gewaarschuwd vrouw is er twee waard!

8. KOKOSNOOTWATERKokosnoot-water

Kokosnootwater lest de dorst heel goed en het hydrateert het lichaam. Daarom is dit hét perfecte drankje op een warme zomerdag. Ook bevat het drankje weinig vet en geeft het lang een verzadigd gevoel.

9. CITROENCitroenen-op-blauwLR

De hoge concentratie vitamine C in citroensap helpt jouw maaltijden sneller te verteren. De verhoogde zuurtegraad tijdens de vertering zorgt ervoor dat calcium beter wordt geabsorbeerd. Calcium slaat op in de vetcellen, waardoor het gemakkelijk wordt vet te verbranden en dus gewicht te verliezen. Ook is citroen een lekkere smaakmaker voor in een glaasje water of een frisse salade, waardoor je suikerrijke frisdranken of vette dressings achterwege kan laten.

10. BOSBESSEN, KERSEN EN AARDBEIENpicture-175376

Wetenschappers aan de Universiteit van Harvard en East Anglia hebben ontdekt dat een hogere inname van flavonoïden helpt om gewicht te verliezen. Flavonoïden zijn organische verbindingen die van nature aanwezig zijn in plantaardige voedingsmiddelen. Je kan het wonderlijke goedje terugvinden in onder andere deze zomerse fruitsoorten: bosbessen, kersen en aardbeien. Een portie flavonoïderijke vruchten per dag zou trouwens al voldoende zijn om van die voordelen te kunnen profiteren.

bron feeling JULI 29, 2016

Geef een reactie