5 Voedingsmiddelen die je veel energie geven

FavoriteLoadingAan favoriete recepten toevoegen

Om onze dagelijkse activiteiten te kunnen uitoefenen, heeft ons lichaam energie nodig. Veel te vaak kiezen we voeding die slecht voor ons lichaam is, zoals voedsel dat veel suikers en andere schadelijke ingrediënten bevat. Daarom zullen we je in dit artikel 5 gezonde voedingsmiddelen laten zien die je direct energie geven.

banaan-en-havermout

Havermoutoatmeal

Havermout kan een onmiddellijke energie boost geven. Daarom wordt het ook aangeraden als ontbijt. Havermout is zo goed, omdat het veel vezels en goede koolhydraten bevat, wat gezonde bronnen van energie zijn. Het beste is dat je havermout iedere dag kan eten zonder complicaties. Je kan het bovendien op veel verschillende manieren bereiden: als ontbijtgraan met melk, gekookt of in een smoothie.

Bananen

bananas

Bananen zijn een goede bron van energie, omdat ze veel kalium bevatten. Ze bezorgen je meteen een gezonde energieboost.  Kalium helpt enerzijds krampen en bepaalde spierblessures te voorkomen en anderzijds reguleert het ook het zenuwstelsel. Twee bananen in de ochtend zijn perfect om de hele dag alert en gefocust te blijven.

Vis

soorten-vis

Vis is rijk aan omega 3-vetzuren en dan voornamelijk tonijn, zalm, forel en sardines. Vetzuren zijn een perfecte bron van energie en werken snel. Bovendien is een dieet dat gebaseerd is op vis ook goed voor het geheugen, het zenuwstelsel en om stress te verminderen. Op die manier voel je je minder depressief en kan je je beter concentreren.

Eieren

eggs

Ook al wordt door veel mensen aangenomen dat eieren slecht voor ons zijn, is dit niet correct. Eieren zijn erg gezond en goed voor het lichaam. Eieren bevatten onder andere proteïnen, gezonde vetten, vitaminen, mineralen en antioxidanten. Deze zijn allemaal essentieel opdat het lichaam optimaal kan functioneren. Eieren bezorgen ons dus veel energie en houden ons gefocust door ons concentratievermogen te verbeteren.

Water

water

Het klinkt misschien verrassend, maar water is een van de grootste energiebezorgers van ons lichaam. Stress en fysieke activiteit veroorzaken namelijk dehydratie en water is dan het perfecte middel om de verloren energie te herstellen. We zouden daarom minstens twee glazen water moeten drinken op momenten dat we ons wat uitgeput beginnen voelen. En vergeet natuurlijk niet dagelijks minstens twee liter water te drinken.

 

Bron : Gezonderleven

Geef een reactie