6 fouten die gemaakt worden bij gewichtsverlies

FavoriteLoadingAan favoriete recepten toevoegen

Honger lijden om gewicht te verliezen is een van de grootste fouten die je kan maken. Je moet een gebalanceerd dieet behouden om gewicht te verliezen en vergeet niet het te combineren met een gezond bewegingsschema en andere gezonde gewoontes.

Veel mensen proberen gewicht te verliezen waarbij ze vaak fouten maken die voorkomen dat dit resultaat bereikt wordt. Veel bedrijven bieden producten aan om gewicht te verliezen, maar uiteindelijk zorgen deze producten er niet voor dat het gewenste resultaat bereikt wordt. Een van de meest gemaakte fouten die mensen maken wanneer ze gewicht willen verliezen, is dat ze hun gewichtsverliesplan op één factor baseren en zodoende denken dat ze het gewenste resultaat zullen bereiken. Zo volgen sommige personen bijvoorbeeld een gezond dieet, maar bewegen ze niet of overwegen ze andere belangrijke factoren niet. Wil je graag de meest gemaakte fouten tijdens gewichtsverlies weten?

Koolhydraten elimineren

Koolhydraten zijn de primaire bron van energie en zouden nooit uit je dieet gehaald moeten worden. Om gewicht te verliezen zonder koolhydraten te elimineren zou je ze voornamelijk tijdens het ontbijt en de lunch moeten eten, wat het mogelijk maakt dat je ze gedurende de rest van de dag verbrandt. Het is niet aanbevolen om ze ’s avonds te eten, aangezien ze dan omgezet worden in vet.

Het is ook belangrijk om te benadrukken dat het verwijderen van koolhydraten uit je dieet ernstige gezondheidsproblemen kan veroorzaken.

Honger lijden

Veel personen stoppen met eten of eten erg weinig tijdens elke maaltijd en denken dat dit een goede manier is om gewicht te verliezen. Wat ze niet realiseren is dat dit een van de slechtste keuzes is die je kan maken ,  Het zal  je metabolisme verslechteren, waardoor het moeilijker zal zijn om gewicht te verliezen. Het is bewezen dat vijf of zes kleine maaltijden gedurende de dag consumeren je metabolisme werkend houdt, waardoor het makkelijker is om vet te verbranden.

Geen water drinken

Veel personen geloven in de onjuiste mythe dat water zorgt voor gewichtstoename, aangezien het ervoor zorgt dat je vocht vasthoudt. Onderzoeken hebben echter bewezen dat juist het tegenovergestelde waar is, aangezien het drinken van water helpt om het metabolisme een boost te geven, de spijsvertering bevordert en je gehydrateerd houdt.

Misbruik maken van diëten of magere voedingsmiddelen

Als voedingsmiddelen labels hebben met dieet, mager, weinig vet of gezond, dan hoeft dat niet 100% de waarheid te zijn. Het klopt dat deze voedingsmiddelen minder vet, calorieën, natrium en koolhydraten bevatten, maar veel personen overwegen niet dat dit alleen maar een percentage is vergeleken met andere voedingsmiddelen en ze dus ook voor gewichtstoename kunnen zorgen wanneer je ze in overvloed consumeert.

Alleen cardiovasculaire oefeningen doen



Een stukje rennen, fietsen, joggen of cardiovasculaire oefeningen in het algemeen zijn niet voldoende om gewicht te verliezen. Om goede resultaten te bereiken moet je deze soort oefeningen combineren met weerstandsoefeningen, waardoor je meer calorieën verbrandt tijdens een training.

Alleen maar diëten

Het klopt dat sommige voedingsmiddelen je helpen om sneller vet te verbranden vanwege hun eigenschappen. Daarnaast klopt het ook dat sommige diëten voor gewichtsverlies zorgen in een kort tijdsbestek en met goede resultaten. De waarheid is dat het belangrijk is om suikerrijke en vettige snacks te vermijden wanneer je stopt met diëten.  Als je wilt dat je inspanning niet voor niks is geweest, dan is het zeer belangrijk om te stoppen met het dieeten , een gezond eetschema te volgen met een  gezonde levensstijl, zodat je voorkomt dat je weer aankomt.

 

Bron : Gezonder leven

Geef een reactie