7 redenen om vaker noten te eten

FavoriteLoadingAan favoriete recepten toevoegen

Noten zijn een van de gezondste natuurlijke voedingsmiddelen die er zijn. Ze voorzien ons van essentiële vetzuren, voedingsstoffen en proteïne Ontdek hier 7 redenen om meer noten te eten.

Noten worden gezien als een van de meest complete bronnen van energie en voedingsstoffen. Het is een goede bron van essentiële vetzuren, vitaminen, mineralen en antioxidanten. Er wordt om foute redenen aangenomen dat het eten van noten zou leiden tot gewichtstoename, omdat ze vet bevatten en een flinke hoeveelheid aan calorieën. Het is juist bewezen dat ze goed zijn voor het lichaam. Sterker nog, ze helpen ons om af te vallen op een gezonde manier. Noten zijn ook rijk aan vezels, die je helpen om je etensbuien te voorkomen en zorgen dat je niet te veel eet.

1. Noten verbeteren de gezondheid van je hart

De hoge concentratie van essentiële vetzuren die gevonden worden in noten zorgen voor een goede cardiovasculaire gezondheid. Ze bevatten alfa-linolzuur, wat het risico op hartritmestoornissen doet afnemen, evenals dat van ophoping van cholesterol in de slagaderen.

Het regelmatig eten van noten is bewezen even effectief te zijn als olijfolie in het doen afnemen van ontstekingen en het zuiveren van je bloed na een vette maaltijd. Noten bevatten ook arginine, een essentiële aminozuur die de wanden van je bloedvaten flexibel houdt en een hoge bloeddruk voorkomt.

2. Ze beschermen de gezondheid van je brein

Pistachenoten en walnoten voorzien ons van een flinke hoeveelheid essentiële aminozuren en antioxidanten die het geheugen en de gezondheid van het brein beschermen.

Het foliumzuur en de vitaminen A en E in noten verbeteren het functioneren van het zenuwstelsel en doen het risico op het ontwikkelen van dementie en Alzheimer afnemen.

3. Ze werken ontstekingsremmend

De omega 3-vetzuren in noten zijn verbonden aan het controleren en reduceren van de ontstekingsprocessen van het lichaam. Het grootste gedeelte van de ziektes wordt veroorzaakt door een gebrekkige controle van ontstekingsreacties. Het eten van deze voeding voorkomt een flink aantal chronische afwijkingen.

4. Ze verbeteren je spijsverteringsgezondheid

Het grootste voordeel dat dit voedingsmiddel te bieden heeft voor je spijsverteringsgezondheid, is te danken aan de vezels die het bevat. Het verbetert de opname van voedingsstoffen in de darm en maakt het afvoeren van afval gemakkelijker.

5. Ze voorkomen voortijdige ouderdom

Alle soorten noten worden aanbevolen voor de gezondheid van de huid, omdat ze allemaal vitamine E bevatten. Deze antioxidant repareert celschade die veroorzaakt wordt door vrije radicalen en voorkomt het voortijdig optreden van rimpels.

6. Ze dragen bij aan het opbouwen van spiermassa

Noten zijn een rijke bron van proteïnen, wat ze perfect maakt om aan de dagelijkse voedingsbenodigdheden te komen gedurende een zware fysieke training. Men beveelt aan om een klein portie noten te eten voordat je naar bed gaat, aangezien de vezels en gezonde vetten je zullen helpen om spierafbraak te voorkomen tijdens het slapen.

7. Ze bestrijden overgewicht

Diegenen die last hebben van overgewicht of zwaarlijvigheid kunnen echt profiteren van deze voeding. Het hoge gehalte aan vezels en proteïnen ondersteunt je capaciteit om vet te verbranden om je te helpen om gewicht te verliezen. Zwaarlijvige mensen die amandelen, walnoten en andere soorten noten in hun dieet opnemen, zullen makkelijker gewicht verliezen in vergelijking tot diegenen die dat net doen.

 

Bron : Gezonderleven

 

Geef een reactie