7 Tips om je nieuwe levens- eetstijl, makkelijker vol te houden.

FavoriteLoadingAan favoriete recepten toevoegen

7 TIPS om je nieuwe eet- en levensstijl makkelijker vol te houden!1562028

De zomer komt stilaan in zicht, wil je die laatste kilo’s nog kwijt raken? Dan zit je hier goed. Wij zochten enkele (dieet)tips uit die makkelijk vol te houden zijn én resultaat verzekeren!

1. VOLG GEEN GEKKE MEDIA DIËTEN

Internet staat er vol van: zotte diëten die aanlokkelijk klinken door hun grootse beloftes. Een belangrijke tip hierbij is niet te beginnen aan een dieet dat onhaalbaar voor je is. Maak een realistische planning.  Een weekplanning bv is een grote hulp daarbij!Misschien duurt het daarmee iets langer, maar je zal je beter voelen en dit op langere termijn.IMG_2329-690x690

2. STEL JE ONTBIJT NIET UIT

Als je opstaat, heeft je lichaam gedurende lange tijd geen brandstof meer gehad, waardoor een goed ontbijt essentieel is. Je lichaam moet er de voedingsstoffen uit kunnen halen die het nodig heeft om niet puur op reserve te werken. Begin je dag bijvoorbeeld met een kom havermoutvlokken met plantaardige melk of volle yoghurt, want hiermee ben je tot wel vier uur lang verzadigd.perfecte-start-ochtend-ontbijt-havermout-fruit-1024x1024

3. WATER IS NOODZAKELIJK

Water is een onmisbaar element voor eender wie gezond wilt leven en/of afvallen. Wanneer je veel water drinkt, voer je gemakkelijker afvalstoffen uit het lichaam af. Nog wat moeite met die grote hoeveelheden water? Hier vind je onze tips om meer water te drinken. Maak zelf je water met een smaakje met je lievelingsfruit!0c8bda0d161b9b30c3b688d1e82b4ed4

4. MIJD VETTEN NIET, MAAR KIES DE JUISTE

Het is absoluut niet nodig om alle vetten uit je maaltijden te bannen, maar let er gewoon op dat je de juiste kiest. Goede vetten bevatten evenveel calorieën als slechte vetten, maar zijn beter voor de cholesterol. Vervang dus slechte vetten als margarines door goede vetten als olie en boter,en zorg op die manier voor een evenwichtig cholesterolgehalte.griekse-olijfolie

5. SCHRAP SNELLE KOOLHYDRATEN, NIET TRAGE

Je suikerspiegel gaat minder op en neer wanneer je snelle suikers schrapt. Trage suikers zijn – in beperkte mate – dus geen probleem, waardoor we aanraden om alleen de snelle koolhydraten te schrappen.Kies bronnen van koolhydraten die hun suikers traag afgeven. Dit zijn vaak bronnen met veel vezels. Daarnaast zijn koolhydraten ook noodzakelijk voor je hersenen en voor alle mogelijke vormen van sport. , let ook op de hoeveelheid van koolhydraten want het probleem is dat we maar een beperkte hoeveelheid koolhydraten kunnen stockeren (ongeveer 150 gr in de spieren en 100 gr in de lever). Wie meer koolhydraten eet dan hij verbruikt of kan stockeren, verdikt omdat het teveel aan koolhydraten wordt omgezet in vet.Hoeveel-koolhydraten-per-dag-Slank-met-Linda-770x525

CONTROLE OVER JE PORTIES

Een erg belangrijke factor is het onder controle houden van je porties. Schep bijvoorbeeld niet nog die overbodige portie bij of eet een boterhammetje minder. Elk pondje gaat nog steeds door het mondje, maar de veranderingen in je eetpatroon hoeven niet drastisch te zijn. Het verschil zal al merkbaar zijn wanneer je met mate gaat eten. En schep meer groenten bij op je bord voor een voller en verzadigd gevoel, hou een restje groenten over voor dar duiveltje dies’avonds komt piepen aan tv!grote-portie-of-verpakking-leidt-meer-eten

HOU EEN EETDAGBOEK BIJ

Alleen al om gefocust te blijven op je doelen en je ervan bewust te zijn wat je binnenkrijgt, is een eetdagboek een echte aanrader. Zo kan je op een zwak momentje even teruggrijpen naar je boekje en je eraan herinneren waarom je dit zo graag wilt. En heb je controle over wat je allemaal op één dag eet!6

Succes allemaal!

 

Geef een reactie