7 voedingsmiddelen die negatieve calorieën bevatten

FavoriteLoadingAan favoriete recepten toevoegen

Negatieve calorieën helpen niet alleen om ons figuur te behouden; deze calorieën zijn namelijk ook geweldige bondgenoten in de strijd tegen slecht cholesterol.

Om af te vallen is het belangrijk om voldoende aan lichaamsbeweging te doen en een gezond dieet aan te houden. Voedingsmiddelen die negatieve calorieën bevatten, verbruiken tijdens het spijsverteringsproces meer energie dan het aantal calorieën dat ze bevatten. Daardoor zorgen deze voedingsmiddelen er dus voor dat je lichaam meer calorieën verbrand dan het met deze voedingsmiddelen binnenkrijgt.

Kijk daarom eens naar het onderstaande lijstje van voedingsmiddelen die negatieve calorieën bevatten.

Asperges

Asperges hebben niet alleen een vochtafdrijvende werking, maar zijn ook een van de weinige voedingsmiddelen die negatieve calorieën bevatten.  Zorg er echter wel voor dat je de asperges niet frituurt of bakt met boter of sausjes etc. In dit geval zal deze groente namelijk niet meer kunnen worden gezien als een voedingsmiddel dat negatieve calorieën bevat, maar eerder gewoon als een voedingsmiddel dat veel vet bevat. Houd dit in gedachten en geniet voortaan van super gezonde, gekookte asperges.

Aubergine

Ook aubergine is een heerlijke groente die, wanneer je hem grilt of pureert, negatieve calorieën bevat.   Je kunt deze groente perfect combineren met vlees of vis, waardoor je kunt genieten van verrukkelijke, voedzame en vetarme maaltijden.

Cherrytomaat

Cherrytomaten worden vaak gebruikt voor salades en hebben zeer interessante eigenschappen, waardoor ze veel aantrekkelijker zijn dan gewone tomaten. Cherrytomaten bevatten namelijk aanzienlijk minder suiker dan traditionele tomaten.  Bovendien bevatten deze tomaatjes meer vitamines en zijn ze natuurlijk een geweldig voorbeeld van voedingsmiddelen die negatieve calorieën bevatten.

Bieten

Nog een geweldig voorbeeld van voedingsmiddelen die negatieve calorieën bevatten, is de biet. Bieten zijn geweldig voor in salades of om in combinatie met andere soorten groente en fruit heerlijke sapjes van te maken. Je kunt bieten zowel rauw als gekookt eten.

Broccoli

Je kunt broccoli het beste gekookt eten. Op die manier zullen namelijk alle voedingsstoffen bewaard blijven zonder vettigheid toe te voegen dat de gunstige werking alleen maar tegen zal werken. Ook gegrilde broccoli is een goede optie. Deze groente gaat goed samen met gedroogd fruit, noten, sesamzaadjes en specerijen.

Wortelen

Van alle voedingsmiddelen die negatieve calorieën bevatten, is de wortel een van de lekkerste en meest veelzijdige. Bovendien kan deze groente je lichaam stimuleren om bètacaroteen aan te maken, een vitamine die de melanineproductie versnelt.

Wortel is werkelijk waar een van de beste en meest aanbevolen voedingsmiddelen om je huid de bescherming te bieden die het nodig heeft.

Artisjokken

Het laatste voorbeeld op onze lijst is artisjok. Artisjokken zijn een goed voorbeeld van evenwichtige voedingsmiddelen die negatieve calorieën bevatten en het triglyceridengehalte in het bloed kunnen verlagen. Hierdoor zijn artisjokken geweldig om cholesterol tegen te gaan. Deze groente zal helpen om het gehalte slecht cholesterol (LDL) te verlagen en het gehalte goed cholesterol (HDL) te verhogen.

 

Bron : Gezonderleven

Geef een reactie