9 TIPS om aan SUGER cravings te weerstaan

FavoriteLoadingAan favoriete recepten toevoegen

9 TIPS om aan SUGER cravings te weerstaan,

We eten gemiddeld maar liefst 17 suikerklontjes per dag. Toch denkt 52% van de Vlamingen dat het wel goed gesteld is met zijn/haar suikergebruik, dat blijkt uit een studie van Partena Ziekenfonds in samenwerking met iVox. 9 tips om aan die sugar cravings te weerstaan. 1642406

We eten te veel suiker, maar ongetwijfeld heb jij ook wel eens heel erg zin in zoet. Dankzij deze tips, kan je er aan weerstaan.

 

1. EET MINDER SUIKER

De eerste stap om minder zin te krijgen in suiker, is door minder suiker toe te voegen. Ook honing, fructose, tarwestroop enzovoort. Ook in je thee en koffie gebruik je best geen suiker, bouw langzaam af. Lees ook de voedingsetiketten op verpakkingen en vermijd producten met veel toegevoegde suikers.download

2. DRINK ONGEZOETE DRANKEN

Drink zo weinig mogelijk fruitsap en frisdrank, maar kies liever voor water. Ook smoothies drink je best niet te vaak, kies liever voor een stuk fruit. Wil jij liever water met een smaakje? Maak dan citroenwater of maak ijsblokjes met rode vruchten in.c55cd231af5b4917e7e8f0e5afcad8ed

3. EET BIJ ELKE MAALTIJD VEZELRIJKE PRODUCTEN

Door bij iedere hoofdmaaltijd vezelrijke producten te eten krijg je minder trek inzoet tussen de maaltijden door. Kies voor volkorenbrood, volkorengranen, aardappelen, volkorenpasta, bruine rijst of peulvruchtenkoolhydraten-bron

4. EET EEN STEVIG ONTBIJT

Je ontbijt overslaan is geen goed idee. Je loopt het risico dat je zin krijgt om in de loop van de ochtend te gaan eten of snacken. Een volwaardig ontbijt bevat brood of granen, een zuivelproduct, een groenten omelet of zachtekookt eitje, een stuk fruit en een ongezoete drank02_wk2_o_spinazie-omelet

5. VERMIJD ZOETSTOFFEN

Door veel zoetstoffen te gebruiken, blijf je gewend aan de zoete smaak. Zo krijg je alleen maar meer zin in zoet. Probeer ze dus te vermijden. 480170203

6. NOOIT MET HONGER NAAR DE SUPERMARKT

Eet voor je naar de supermarkt gaat, als je honger hebt, kom je sneller in verleiding. Laat je zeker niet verleiden door het snoep aan de kassa. Kan jij moeilijk weerstaan? Doe je boodschappen dan online. Het is handig en je klikt gewoon geen zoetigheden aan. image-5257087

7. LEID JEZELF AF VAN JE ZOETBEHOEFTE

Toch zin in zoet? Vaak duurt die goesting maar een kwartiertje. Leid jezelf dus af en doe iets anders. Maak een wandelingetje of drink een glaasje waterimages (1)

8. LICHT JE COLLEGA’S IN

Stukje taart van een jarige collega, snoepjes van een stagiaire die vertrekt of een lieve collega die zelf cake heeft gebakken in het weekend. Vertelt je collega’s over je plan om minder suiker te eten. Je kunt ze vragen om geen zoetigheden aan te bieden, of misschien kunnen jullie samen wel jullie suikergebruik verminderen. Samen is het gemakkelijker dan alleen. appel_kardemom_muesli_taart_3

9. EET TUSSENDOORTJES

Je mag zeker tussendoortjes eten! Ze zorgen namelijk dat je bloedsuikerspiegel in balans blijft, en dat je niet te veel eet tijdens je hoofdmaaltijd. Kies voor suikerarme snacks zoals fruit, groenten, rauwkost of een handjevol noten.

Wil je écht gezond doen? Ga dan ook meer bewegen. Misschien kun je wel afspreken om te gaan wandelen tijdens de lunch? groente-dip-1-630x300

Bron feeling

Geef een reactie