De beste groenten om af te vallen

FavoriteLoadingAan favoriete recepten toevoegen

groenten om af te vallen

Natuurlijk is het eten van voldoende groenten sowieso altijd gezond, maar bedenk dat als je ze wil inpassen in je vermageringsdieet, het ook van belang is hoe ze met elkaar gecombineerd worden en hoe ze klaargemaakt worden. Wat zijn nu de beste groenten om af te vallen en hoe worden ze het beste klaargemaakt?

Spinazie

spinach

Het is een heerlijke bladgroente die fantastisch kan verwerkt worden in heel wat gerechten en die een geweldige bondgenoot is op je pad naar die mooie, slanke lijn. Hieronder ontdek je waarom:

  • spinazie bestaat grotendeels uit water en eiwitten
  • Er zitten heel weinig koolhydraten in spinazie.
  • De stengels zijn heel rijk aan vezels .Knip ze nooit van de blaadjes.
  • De blaadjes zelf bevatten een enorme hoeveelheid voedingsstoffen .Vooral vitaminen A, C, E, K , B1, B2 en B6 dit samen met ijzer, magnesium, calcium en een gevarieerde cocktail van antioxidanten.

Hoe maak je spinazie klaar om af te vallen?

Stoof hem in een beetje plantaardige olie , dat is nog de beste wijze.  Kook de blaadjes niet, want op deze manier gaan alle voedzame stoffen zoals calcium, magnesium en ijzer verloren. Spinazie is ideaal tijdens de lunch of het diner. Het kan gestoofd worden met een teentje knoflook en olijfolie of combineer gewoonweg de rauwe blaadjes met partjes ananas en pijnappelpitjes om te genieten van een lekkere frisse salade.

Komkommer

cumcumber

Komkommer is dé groente om toe te voegen aan je dieet.  Het wijnsteenzuur dat zich in de pulp bevindt, verhindert namelijk dat koolhydraten omgezet worden in vet. Vergeet bovendien niet dat de aanwezige cellulose in de komkommer zorgt voor een betere spijsvertering, het wegvoeren van afvalstoffen en het verminderen van het slechte cholesterolgehalte in het bloed.

Recept voor een kokommersapje

  • Een komkommer
  • Een liter water
  • Het sap van 1 citroen
  • Een theelepel chiazaden
  • Start met het goed reinigen en schillen van de komkommer. Mix de komkommer samen met het water en citroensap in de blender. Heel eenvoudig!
  • Voeg de chiazaden toe aan je eerste glas komkommersap, maar laat ze een aantal minuutjes weken alvorens van je sapje te genieten.
  • Om een optimaal resultaat te bereiken, wordt aangeraden een glas te drinken twintig minuten voor elke maaltijd.

Paprika’s

paprika's

Misschien ben je verbaast om deze groente op het lijstje terug te vinden, omdat paprika’s een heel uitgesproken smaak hebben en bij sommigen heel zwaar op de maag kunnen liggen. Het geheim om paprika’s te gebruiken om af te vallen zit in de gebruikte bereidingswijze. Eet ze voornamelijk rauw en in kleine hoeveelheden. Je zal merken dat je dan sneller calorieën ga verbranden .  De capsaicine in rode, groene en gele paprika’s zal de lichaamstemperatuur opvoeren, waardoor de stofwisseling versnelt en je daardoor sneller gewichtsverlies ga hebben.

Hoe gebruik je paprika’s om gewicht te verliezen?

Eet paprika’s rauw en in kleine hoeveelheden.Heel fijn gehakt of in kleine reepjes gesneden. Voeg ze toe aan een lekkere, frisse salade die je bij voorkeur elke dag aan je menu toevoegt.

Tomaten

tomatoes

Tomaten zijn het ideale detoxvoedsel.  Ze zijn rijk aan antioxidanten, flavonoïden, vitamine A, B, C, B3 en K, mineralen zoals fosfor, calcium, zink, magnesium, kalium, natrium en mangaan. Bovendien bevatten ze heel weinig calorieën. Dat maakt ze een van de groenten bij uitstek als je besloten hebt enkele kilo’s gewicht te willen verliezen.

Een afslankend tomatensapje

  • 1 tomaat
  • Twee kopjes water
  • Het sap van een halve citroen
  • Twee wortelen
  • Was de tomaten en wortelen en pureer ze samen in de blender. Als het vruchtensapje goed gepureerd is, voeg je de kopjes water toe en het sap van de halve citroen.

Ui en knoflook

Onion-and-garlic-varieties

Zowel uien als knoflook zijn uitstekend geschikt om te gebruiken tijdens je vermageringsdieet en zorgen bovendien voor een goede gezondheid in het algemeen. Ze verwijderen toxines en opgestapeld vet uit je lichaam , stimuleren de leverfunctie en beschermen de gezondheid van je hart – en bloedvaten.  Ze worden aangeraden als preventief natuurlijk middel tegen vochtophoping en kunnen als natuurlijk antibioticum tegen verschillende kwaaltjes gebruikt worden. Je zou ze voor minder toevoegen aan je dagelijkse dieet!

Hoe gebruik je ui en knoflook als je gewicht wil verliezen?

  • Start de dag met een rauw teentje knoflook en een glas lauw water op je nuchter maag
  • voeg  telkens wat fijn gesneden stukjes ui toe aan je gezonde maaltijdsalades. Rauwe ui behoudt namelijk beter de gezondheidsbevorderende eigenschappen en heeft een veel sterkere, reinigende werking dan de warm bereide ui.

Bron : Gezonderleven

Geef een reactie