Gewicht verliezen door deze 8 voedselcombinaties

Gewicht verliezen door deze 8 voedselcombinaties

Voldoende gewicht verliezen hangt niet alleen af van voldoende beweging of van het hebben van een gebalanceerd eetpatroon. Een heleboel andere factoren kunnen ook meespelen. Een daarvan is het maken van bepaalde voedselcombinaties om gewicht te verliezen.

In dit artikel willen we praten over de beste opties voor jou als je op een gezonde manier gewicht wilt proberen te verliezen.

1. Voedselcombinaties om gewicht te verliezen: groenten met eieren

Hard gekookte of gestoomde eieren met groenten is lekker en voedzaam. Eieren bevorderen de opname van caroteen. Dat is het pigment dat de groentes hun kleur geeft en ze zijn een grote hulp als het gaat om diëten om af te vallen. Je kan deze gemakkelijk in een salade verwerken.

2. Voedselcombinaties om gewicht te verliezen: Tonijn met gember

Gember is een stof die een goede darmwerking ondersteunt en helpt om je maag sneller te legen. Dit blokkeert de enzymen die ontstekingen veroorzaken. Tonijn bevat een type omega 3 vetzuur dat de opbouw van vet rond je middel voorkomt. De combinatie van beide zorgt voor een gemakkelijker manier van afvallen.

3. Voedselcombinaties om gewicht te verliezen: kip en cayennepeper

De combinatie kip met cayennepeper is een ideaal recept voor gewichtsverlies.

Kip bevat veel proteïne en zorgt ervoor dat je een langer verzadigd gevoel hebt. Daardoor verminder je het aantal calorieën dat je bij je volgende maaltijd inneemt. Cayennepeper is een specerij dat de snelheid van de vetverbranding verhoogt en je eetlust vermindert.

4. Voedselcombinaties om gewicht te verliezen: meloenen en druiven

De combinatie meloen en druiven zullen zeker je gewichtsverlies verbeteren.

Meloen is fruit dat het vasthouden van vocht helpt te voorkomen. Druiven aan de andere kant hebben krachtige anti-oxidanten, die ook goed zijn om vetopbouw te helpen verminderen. Daarom is dit een ideale combinatie om opzwellen en het vasthouden van vocht te voorkomen.

5. Voedselcombinaties om gewicht te verliezen: spinazie en avocado-olie

Avocado-olie zal je helpen om je cholesterol te verlagen. Daarbij bevat het ook vitamine B en E bevat, en ook mineralen zoals kalium. Spinazie  zal ervoor zorgen dat je, je sneller vol voelt. Het is ook een ingrediënt dat erg weinig calorieën aan je recepten toevoegt.

6. Voedselcombinaties om gewicht te verliezen: mais en peulvruchten

 

Maïs en peulvruchten helpen je om je taille aan te scherpen.  Eens per week peulvruchten eten is effectiever voor gewichtsverlies dan een dieet dat hetzelfde aantal calorieën levert, maar geen peulvruchten bevat.

Mais bevat stevig zetmeel dat ervoor zorgt dat je gemakkelijker vermagert. Het zorgt ervoor dat je lichaam de meeste calorieën en glucose niet kan absorberen die je consumeert.

7. Voedselcombinaties om gewicht te verliezen: aardappelen en pepers

Aardappelen zijn bevredigender dan volkoren granen en bevatten ook meer kalium. Je eet ze het beste gekookt of gegrild , zonder boter of kruiden. Ze op smaak brengen met peper helpt om de formatie van nieuwe vetcellen te voorkomen en dit helpt je om niet aan te komen.

8. Voedselcombinaties om gewicht te verliezen: koffie en kaneel

Kaneel is  rijk is aan anti-oxidanten. Bovendien is het verantwoordelijk voor het verminderen van buikvet. Koffie kan je helpen om je trek te verminderen. Er is geen betere manier om je dag te starten dan met een kop koffie met kaneel.

Het belangrijk om nooit voedsel te combineren die de volgende macro-nutrienten bevatten:

  • Proteïne en koolhydraten
  • Proteïne en zetmeel
  • Zetmeel en suiker
  • Suikers en vetten
  • Fruit en suiker

Als je deze richtlijnen volgt zal je een gezonder dieet hebben dat goed uitgebalanceerd is. Ondertussen helpen de voedselcombinaties je om gewicht te verliezen.

 

 

Geef een reactie