Hoe buikvet bestrijden in 60 dagen?

FavoriteLoadingAan favoriete recepten toevoegen

Buikvet verdwijnt niet zomaar na enkele dagen of zelfs na een maand. Wat je nodig hebt, is een duidelijk plan , terwijl je je doel voor ogen houdt: buikvet verliezen.

Dit doel is niet zozeer zuiver het lichamelijk proces. Wat we hier vooral bedoelen, is de zorg voor je hart en het vermijden van elk risico dat het hart kan belasten, zoals hartaanvallen, diabetes, een grote hoeveelheid triglyceriden enzovoort… We stellen je in dit artikel zeven methoden voor hoe je in een tijdspanne van twee maanden al resultaat kan zien.

1. Doe dagelijks een aantal bewegingsoefeningen met twee tussenpozen

Om overtollig buikvet te verliezen zijn aerobicsoefeningen zoals wandelen niet voldoende.  Je hebt ook weerstandsoefeningen nodig om de buik en de rug op een correcte manier te trainen. De twee combineren is ideaal.

Touwtjespringen en push-ups

Probeer deze oefenigen twee keer daags te doen gedurende een half uur. Zorg er wel voor dat je niet over je grens gaat en helemaal uitgeput geraakt.

  • Start de oefening met het touwtjespringen. Spring op een traag tempo gedurende vijf minuten.
  • Doe daarna vijf push-ups.
  • Herhaal dan deze combinatie van de twee oefeningen terwijl je langzaam de intensiteit verhoogt.
  • Begin ook met enkele buikoefeningen. Focus eerst op het opspannen van dit deel van het lichaam.
  • Spendeer een half uur aan deze oefeningen. Dat is de beste manier om resultaten te behalen.

Fietsen en zwemmen

 

Wanneer je in de namiddag stopt met werken, probeer dan eens om te gaan zwemmen of een fietstocht te maken. Als het een optie is om met de fiets naar het werk te gaan is dit ook mooi mee genomen natuurlijk. Gebruik vooral je wilskracht en verbeelding om bewegingsoefeningen te combineren.

2. Het belang van een goede houding

Dit is niet echt een oefening maar iets wat we aanbevelen om je buik steviger te maken en te houden.

  • Als je zit, houd dan steeds je rug recht.
  • Terwijl je loopt, moet je vermijden dat je schouders naar voren hangen of dat je nek kantelt.
  • Til de kin op, houd de schouders en de rug recht. Deze houding zal je een positiever en energieker gevoel geven.

Ook je buik zal de voordelen ervaren van deze betere lichaamshouding.

3. Yogahouding ‘downward dog’

Dit is een eenvoudige en doeltreffende oefening.  De oefening is niet zwaar. Als je het dagelijks uitvoert, zal je vanaf het begin de ontelbare voordelen ervaren.

  • Je zet je handen en je voeten op de grond en ondersteunt zo je gewicht.
  • Bij deze oefening dwing je de buik om jou stabiel te houden. Zo veroorzaak je spanning en weerstand in de buikzone. Je houdt de pose twee minuten aan.
  • Probeer om tot drie keer per dag deze houding uit te voeren.

4. Met ananas en papaja kan je buikvet verminderen

Begin je dag met een natuurlijke salade van ananas, papaja en chiazaden. Dit is een heel lekkere en gezonde combinatie. Het bevordert de spijsvertering, bestrijdt ontstekingen en stimuleert het verlies van buikvet.

5. Paarse vruchten en rode groenten

Voedingsmiddelen die paars of rood zijn, bevatten veel anthocyanen. Dat is een fantastische antioxidant, die het metabolisme stimuleert en helpt om het vetpeil onder controle te houden.

We geven je een aantal voorbeelden:

  • Druiven
  • Aubergine
  • Veenbessen
  • Bieten
  • Rode kool

6. Enkelvoudige onverzadigde vetzuren

Voeding met een hoog gehalte aan enkelvoudige onverzadigde vetzuren is geweldig om buikvet aan te pakken. Het helpt niet alleen voor de gezondheid van het hart en de bloedvaten. Het is bovendien erg vullend en verschaft veel energie.

  • Avocado’s
  • Olijfolie
  • kokosolie
  • Zalm
  • Noten en pistaches
  • Sardines
  • Tofu

7. Voeding die veel onoplosbare vezels bevat

Plantaardige vezel geeft je een vol gevoel, waardoor je minder tussendoortjes zal nemen tussen de maaltijden. Het verlaagt ook de slechte cholesterol en het bestrijdt constipatie.

Aarzel dus niet om de volgende voedingsmiddelen uit te proberen:

  • Groenten (broccoli, snijbiet,  wortelen, spinazie, asperges, bieten, artisjok, pompoen)
  • Peulvruchten (linzen, kikkererwten)
  • Granen (haver, rogge)
  • Mais
  • Fruit (appels, bananen)

 

 

 

Geef een reactie